Jag bodde på Poseidon juni 2005. Hotellet bar trevligt, snyggt och välskött. Men utsikten var ändå det allra bästa! Hotellet består av två byggnader. Mellan dem finns simbassängen och en bar, som också serverar enklare, men god mat. Jag tror inte att det finns ett enda rum på hotellet som inte har en fin utsikt. Jag bodde i det lägre huset, alldeles i hörnet och hade då utsikt ner över centrum, hamnen och t.o.m. flygfältet längre bort. Kvällstid var det fint med stadens ljus och andra små ljus längs kullarna.
En del av rummen hade två våningar, dvs. ett 'loft'rum på övre våningen men med egen balkong, dvs. då hade man två balkonger

Den enda nackdelen var den branta backen upp till hotellet. Den kändes ibland väl tuff på slutrakan, speciellt om man hade mycket att bära eller redan hade promenerat en längre tid. Men väl uppe var det nog värt mödan.
Inget för barn eller rörelsehindrade.
Strax nedanför den branta backen finns affärer och hållplatsen för badbussen som går längs öns södra sida.
Megali Ammos strand ligger också nedanför backen över vägen.
Till centrum och norra ändan av Diamantesgatan var det inte heller lång väg - speciellt då det var utförsbacke...
Summa summarum: Poseidon är ett trevligt hotell med fantastik utsikt. Läget är lugnt och åtminstone 2005 var området intill hotellet obebyggt; olivträd, tuppar och hönor, vackra ängar osv.