Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-08, 12:24
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
där de gjorde skillnad på kort och kort. Skillnaden hade jag inte uppfattat tidigare.
Det har nog beskrivit som samma sak i de flesta artiklar eftersom man vänder sig till banken i båda fallen. Antagligen har inte alla journalister heller förstått att de skriver om olika saker.

Citat:
Jag har, som alla andra, vänt mig till bank och konkursförvaltare och nu kan man ju inte göra mer än vänta och se...
Precis. Jag hoppas verkligen för din skull och alla andras som har förlorat stora belopp att pengar betalas tillbaka. Om det blir något över till kunderna från konkursboet får man hoppas att de rangordnar de som förlorat mest högst (eller ännu hellre: mest i förhållande till behov hur nu det skulle kunna värderas... )

Citat:
Ursprungligen postat av SteffTee Visa inlägg
Man kan väl ändå inte räkna med att de tar över alla de skyldigheter som Flyme hade gentemot bokade passagerare. Sterling har sin rätt att, efter ett eventuellt köp, välja sina egna destinationer och hur de vill hjälpa drabbade Flymeresenärer.
Nej vi som kunder kan inte räkna med det, men om det blir en eventuell affär så gör ju konkursförvaltaren och köparen upp om villkoren och enligt vad konkursförvaltaren gick ut med häromdagen så är just åtagandet mot kunder som har biljetter till flyg som är inställda pga konkursen, en av de saker man diskuterar.
Han sa också att det förs diskussioner med flera intresserade köpare. Att Sterling är en av dem antar jag och precis som du säger har de ju byggt upp ett gott rykte och ett till synes stabilt företag, så det vore säkert en bra lösning.
Svara med citat