Ämne: Goda råd...
Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-21, 18:14
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Goda råd...

Citat:
Ursprungligen postat av sannaochjohnny Visa inlägg
men "vågar" vi boka genom en engelsk bokningsida???Holiday Hotels...där betalar vi 25% nu och resten 5 veckor innan vi anländer..
När vi skulle till Frankrike förra året bokade jag tre hotell via tre olika internationella hotellbokningssajter och betalade i förskott, hela eller delar av hotellpriset. Det fungerade perfekt, inget strul någonstans, vi fick precis det vi hade bokat och det var aldrig någon diskussion om betalningen.

Dessutom kollade jag upp priserna och det visade sig att det i alla tre fallen var billigare att boka på en bokningssajt än direkt med hotellet. Det beror på att sajterna/agenterna får ett mycket bättre pris eftersom de fixar många hoellkunder, än vad den enskilde kunden får. (Dock: Om man har bott på ett visst hotell förut och känner ägarna lite, är det ofta en annan sak i Grekland.)

Jag har inte testat detta i Grekland, men jag tror att det är detsamma där. Hotellbokningssajterna har kommit för att stanna och min gissning är att de kommer att dominera marknaden inom kort. Om de nu inte redan gör det..

Nu vet jag att det finns flera här som inte håller med mig och kanske har andra erfarenheter, men detta är i alla fall min uppfattning, så jag tycker inte att ni behöver tveka att boka via sajten. Jag såg förresten att Muses finns med på tripadvisor och det var en av sajterna som jag bokade genom, så den litar i alla fall jag på.
Svara med citat