Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Varken ombokningsbara biljetter eller försäkringar underlättar ju de VERKLIGA PROBLEMEN med att missa flyget...
|
Tja, Elisabeth. Det är riktigt på ett sätt. Detta löser inte de praktiska problemen med att komma hem kanske flera dagar senare än beräknat. Men även en arbetsgivare måste förstå att "shit happens". Man kan bli inblåst eller få andra problem. Bryta benet när man skulle på färjan in tex... Man kan inte få sparken för sådant. Själv hade jag säkert haft problem med kattpanget tex...

Men de flesta har nog släkt och vänner som kan ställa upp när det krisar...?
Senast jag kollade så fanns det telefoner även i Grekland. Jag har själv haft med mobil under rätt många år nu. Just för att kunna prata med folk om vad som händer. Och skulle man få problem så får man ju informera de som är berörda. Och har man inte mobil så finns det som sagt vanliga telefoner även där!
MEN. Om jag/familjen vet att försäkringen betalar nya biljetter, hotell, dagpenning, och i mitt fall de extra dagarna på kattpanget, så slipper man åtminstånne fundera på de ekonomiska följderna av att missa flyget. Det bör underlätta rätt mycket, och kanske göra semesterminnet lite ljusare. Att i en sådan svår stund veta att man har ett bra skydd kanske t o m räddar ett förhållande... I alla fall så bör det minska friktionen...
Jag föreslår att du ser det hela på ett lite mer positivt sätt...
Om man har ett bra skydd vill säga...
Peter