2007-04-04, 12:28
|
 |
|
|
Reg.datum: nov 2004
|
|
Sv: Amorgos i september
Citat:
Som det ser ut nu på GTP måste man då lämna Amorgos senast onsdagen (alltså efter cirkus 10 dagar) innan flyget går hem på söndagen.
|
Jag skulle gissa att det kommer fler färjeturer innan det är dags - så att ni inte behöver lika många dagars marginal. I september -06 flög jag till Santorini, tog första natten på Naxos, sen till Amorgos elva dygn, på slutet tog jag två nätter på Santorini. Sen dess har det kommit nya förbindelser till Amorgos - så det är inte säkert att ni behöver ta hela fyra nätter nån annanstans.
Citat:
Vad jag har läst på forumet i tidigare inlägg, så ska man inte behöva boka färja i september.
|
Jag åkte 2/9 förra året och bokade inga båtar nånstans. Visserligen var min utgångspunkt Santorini, men Aten är ju en ännu större utgångspunkt. Kommer att utgå från Santorini även i år och tänker inte förboka.
Citat:
Vad jag också har förstått ska det inte vara några problem att få tag på bra boende till rimligt pris i Katapola i början av september, även om man kommer fram halv tio på kvällen. Och dessutom nästan alltid till ett lägre pris än om man bokar i förväg, och man får ju också ta sej en titt på rummet innan.
|
Rumsuthyrarna står vid båten även om man så kommer mitt i natten. Och ja, det blir billigare på plats. Du kan ju alltid gå därifrån om priset inte passar och det vet uthyraren.
Citat:
Vad gäller våra sista dagar (onsdag-söndag), vore det kul att höra varför man borde välja det ena (stanna till så länge som möjligt på Naxos) eller det andra (så fort som möjligt ta sej vidare till Santorini).
|
Jag hade nog tagit 2 nätter av varje.
Citat:
6. Och håll i er nu: jag tänker ta resväska (Carlton på hjul)! Är det möjligen någon som BESTÄMT avråder från detta?
|
Nja, egentligen inte. Fast det blir en del kånkande. På Santorini - inga problem, där åker du oftast buss/taxi ända fram. På Naxos och Amorgos får du nog parkera en i sällskapet på ett kafé med väskan medan du tittar på rum. I Naxos stad ligger majoriteten av boendena vid Agios Giorgios-stranden, ända dit skulle jag inte vilja gå/dra resväska. Å andra sidan: de flesta uthyrare på Naxos har bil, de kör dig och väskan. Så du kan åka med nån, sen skippa rummet om det inte höll vad som utlovats och leta runt på egen hand i samma område.
|