Citat:
Ursprungligen postat av Keijen
- Skulle väldigt gärna vilja åka till Amorgos, Koufonissi & Naxos - vad tror ni om de två första som ensamresenär; för lugna? (Är 29 år & igen partypingla)
|
Där har jag varit ensam och haft det hur bra som helst. De gånger jag rest ensam har jag lättare fått kontakt med öbor än annars. Dels skärper man nog till sig och tar kontakt lättare när man är ensam, dels är ensamma personer väldigt synliga för greker eftersom de själva är så sociala. Och då tar de kontakt.
Jag tror inte att du behöver vara rädd för att tränga dig på andra vid middagen på kvällen. Utan att signalera nåt alls blir man som ensamresenär lätt adopterad av par från världens alla hörn - kanske mer adopterad än man själv velat, ibland.
Ett annat sätt att få nån att prata med till middagen är att snabbt utse en stamtaverna. Redan första gången man kommer tillbaka får man mer uppmärksamhet, de vet att ta vara på folk som visar sin uppskattning genom att komma igen. Dessutom kan det finnas andra ensamresenärer som är stammisar på samma ställe och som gärna slår ihjäl en kväll med en ny bekantskap.