Visa ett inlägg
Gammal 2007-04-12, 22:17
guppel guppel är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: kreta vs korfu

GUPP !!!!

Jag vill sllå ett slag för Rethymno
Staden har allt från modernt grekiskt liv till det mer mys-puttriga och sedan till det som sliter våra hjärtan, fattigt synligt i västvärlden
Det är upp till besökaren att välja/hamna på "rätt" gata !

Själv har jag bott på BIO Hotel ett antal säsonger i rad.
Skälen har sedan första vistelsen blivit många.

Detta hotell ligger på en verklig vardagsgata !

Det är JÄTTEbra för flergenerations-sällskap, här är barn-/äldre-/handikapp- anpassat - PLUS i kanten för rörelsehindrade (Mamma tycker det är toppen) (Ungarna ÄLSKAR poolområdet å alla aktiviteter, typ trolleriföreställningar, Internet, Pingis mm mm som finns därutöver)

Det är "Äckligt nära till beachen", (110 meter, att gå för min lytta mor, 60 meter fågelvägen över nästa kvarter) men ändå nästan ingen trafik förutom strandgatans bil-avsnitt, som med vett å förstånd kan passeras precis lika bra som vilken väl trafikerad gata i en mellansvensk småstad.

Bor ni på Bio ska ni väl bo tillsammans, i en lite större eller två pararellt belägna "lägenheter"....?
Det är bara de mindre "studiona" som vetter mot en trafikerad gata numera, sedan byggnationen i området kompletterats klart.

Det tar en kvart-tjugo minuter att längs strandpromenaden om aftonen flanera in till gamla Rethymno, men går man på strandsidan slipper man inkastare och turistmenyer.

Väl i gamla sta'n finns det naturligen såväl mer som mindre turistjagande - men det är många små sköna gränder med fullständigt normalt greksikt vardagsliv och Sjyssta Syltor också.

Kom även ihåg att från Rethymnon går såväl lokalbuss som regionalbuss, samt naturligtvis ett antal utflyktsarrangörers utflykter och det är mitt på norrsidan så man kan göra saker utan att offra 16 timmar !!!!!!!!!

Mer info kan ges, ge mig då en signal i "Kalimeras inkorg"

/Guppel

Senast redigerad av Kalimera den 2007-04-14 klockan 10:13. Anledning: Lång citering
Svara med citat