Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Tjaa.. vad kan det vara fågelvägen??? 
Men närmare 60 mil efter E4:an + 5 nordväst är nog ingen överdrift... Jag har 52 till Sundsvall.
Hmm, jag får nog kolla bilkartan för att räkna ut var du är  Inte Umeå i alla fall väl? Dit har jag längre än 52 mil, fast jag har ju några mil upp till Sundsvall.
Körde förresten hem från Dalarna natten mot förra måndan och tog den vägen - fy f*n vad jag ogillar när de har saltat!! Det blir ju livsfarligt att köra ju! Körde inlandet ner, och det var torr fin snöväg hela vägen. Mycket bättre!
Oh yes  Fram för riktiga vintervägar. Vägsaltet är en styggelse
Vad fint det låter  Men ger du dem jordnötter? SÅ generös har jag aldrig varit. Det måste provas!
|
Men det är "fågel"jordnötter, inte sådana fiina som vi människor äter heller. Förpackningar om 1 eller 2,5 kilo fanns till avsalu där solrosfröna fanns i lösvikt. Fåglarna gillar verkligen menyn i vårt lilla fågelhus
Den dag E4 är riktig vinterväg skulle långtradare från sydligare länder tvingas införskaffa VINTERDÄCK vilket skulle medföra ökad trafiksäkerhet

I dag på fm slirade tre tradare omkring i en SVAG uppförsbacke i "vår" E4-korsning, det var kaos. Undrar hur det blir i kväll/natt

Här vräker snön ner fortfarande nämligen. Jag har god lust att slänga mej i det vita, mjuka, o göra en ängel, som man gjorde som barn

Birgitta