Citat:
Ursprungligen postat av Gita
Tidigare stod det i Fass att Dukoral hjälper mot turistdiarré, men det står inte så längre. Jag var envis (fast jag började tro att jag började bli dement, det hade ju stårr så tidigare), så doktorn ringde till Apoteket som ringde till tillverkaren och därifrån svarade man att:"Man får inte skriva så längre i Fass pga vi är med i EU".
|
Nu har vi kommit ifrån ämnet ordentligt, men jag vill gärna veta mer om detta, så jag ber om ursäkt.
När var detta? Och betyder det att det inte heller längre rekommenderas som vaccin mot turistdiarré till länder där det finns ökad risk att få det?
När mina ungdomar var i Ryssland (ca 10 mil öster om Moskva) för drygt ett år sedan blev de rekommenderade dukoral och det var då en officiell rekommendation till det området. Eftersom det är troligt att de kommer att resa till flera andra länder med liknande bakterieflora i vattnet mm, så intresserar det mig att veta hur det ligger till med den saken. Måste de kanske hädanefter kräva att få det när de åker till sådana länder?