Visa ett inlägg
Gammal 2007-04-16, 17:07
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Jag är gravid

Moderator får gärna klippa bort oss till en ny tråd...

Detta var förra veckan och doktorn var mycket skärpt, informativ och grundlig. (Lyser det igenom att jag har dåliga erfarenheter av vissa läkare... )

Vi diskuterade mycket och intensivt och när jag skulle gå, så bad jag om allergimediciner och frågade försiktigt om det fanns möjlighet till Dukoral. Och så berättade jag om min hemska erfarenhet och hur vi fick kalla på doktor och jag fick sprutor och Primperan. (Detta var precis när vi skulle åka hem, inte kul!)

Hon slog upp i Fass och hittade inget om detta att det skulle vara bra för vanlig turistdiarré. Jag var envis som en röd gris, pratade och försökte komma ihåg allt som jag hade läst. Istället för att säga emot, så ringde hon alltså Apoteket. Och Apoteket ringde tillbaka efter 5 minuter.

Sedan sa hon att Dukoral inte är farligt och att hon tyckte att det kanske inte skulle behöva skrivas ut av läkare. I och för sig är det ganska dyrt, så det är lite av en "lyx-medicin" om den används mot diarré. Mot kolera är det nödvändigt.

Dukoral gick att köpa ut direkt (utan recept) på vår företagshälsomottagning förra året. Nu gick jag till Vårdcentralen.
Svara med citat