Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Pojkarna har väl pappor? Och så länge de inte är goda förebilder genom att ta sitt ansvar i hemmet så kommer pojkarna inte att ändra sig.
|
Det är precis DÄR problemet ligger. Grekiska pappor bär ett jätteansvar, men jag tror inte på några stora förändringar vad gäller fördelning av hushållssysslor, i alla fall inte inom någon snar framtid. Tyvärr.
I vårt förhållande har vi haft stora diskussioner kring städning och matlagning. Jag tycker att det räcker med städning en gång i veckan. Herr Grek tycker att det ska städas varannan dag. Minst. Varför? Därför att hans mamma gjorde så. Inte för att det är smutsigt.
"Då får du städa då" brukar jag säga. "Jag har inte tid att städa varje dag". Han brukar grymta något om att "Ja, bara inte grannarna ser mig, då kommer de att få sig ett gott skratt". Men han städar. Och lagar mat. Det senare därför att han tycker att det är roligt. Dock är han faktiskt så pass modern att han skulle tycka det var löjligt med en 33-åring som gick hem till mamma och åt varje dag.