Visa ett inlägg
Gammal 2007-04-18, 18:05
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Greske menn kan ikke koke egg

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
För grekiska kvinnors skull hoppas jag verkligen att det du beskriver är utsatt för modernisering, Admirala...
Det håper jeg også! Ut fra min selvsagt ytterst mikroskpiske bekjentsskapskrets i forhold til Hellas' befolkning kan jeg si: De jentene jeg kjenner, gidder ikke å styre og stelle for en mann. De sier det finnes to typer jenter i Hellas: De som har et mål om å få mann og barn og hus - og som synes det er ok å ta alt ansvaret hjemme selv om de har en jobb i tillegg, og de som ikke gjør det. Problemet, sier de, er at det er vanskelig å få seg en mann som går med på deres syn. "Klart mennene vil ha en husslave", sier Dimitra, "mødrene deres var jo det - og hvem kunne ikke tenke seg en slave."

Mine mannlige venner har, iallfall sier de så, et mer nyansert syn. Få av dem ser for seg sin framtidige kone som en "tjener". Giorgos klaget her en dag: "Alle jentene jeg treffer virker som de har bein i nesen og vil noe med livet sitt når vi blir kjent. Men etter noen måneder begynner de å snakke om babyer."

Så hvor sannheten ligger? Der den pleier - langt utenfor eller midt i mellom...