[quote=Monica P;84530]
På sista tiden har det diskuterats om turister här på Kalimera, är dom en särskild sort, är dom nåt man vill undvika när man själv är turist...ja, ni vet ju hur snacket går. .........
Får jag, utan att bli nerröstad, dela in gästerna i några kategorier?

Monica, du blir ikke nedstemt/nerrôstad (fel stavning). Presis det samme gjør nok turisterna, lager sine kategorier og navnsetter menneskene rundt seg. Men du har glemt den kategorien jeg kanskje hører til? Single og voksen dame - riktignok med linshorts og stygge sandaler (Teva?) og sekk på ryggen - cocktailkjolen er hjemme i skapet. Som elsker å gå, utforske øyene i eget tempo. Som absolutt ikke synes det er toppers å bli gjenkjent, som ikke vil besøke sine 'venner' fra ifjor eller året før osv for å bli gjenkjent og tiltalt ved navn. Tvertimot, en som heller foretrekker anonymiteten - selv om det er hyggelig at en eller to sier ' har ikke du vært her før?'. Er en som også innerst inne nok kunne tenkt å snakke mer med de lokale personene som signaliserer det samme - for en god samtale - men som 'haster' videre for å unnslippe hva det enn er. Den besnærende friheten er øverst på listen. Derfor kjennes kanskje den første reisen til en bestemt øy som den beste. Jeg vil nemlig være meg, sandaldamen, den sære ? som gjør det hun har lyst til.
Likevel trives jeg til min undring iblant, veldig godt på enkelte øyer -lengter tilbake. Og til deg Eva - herlig å lese om dine kreasjoner og sammensetninger- cocktailkjole OG sandaler - en av dem som gir f.. i hva andre synes man bør og skal?? Mon tro hva Admirala vil si til denne kleskode-vandalismen?
Monica, hør gjerne av deg med flere betraktninger og kategorier, det er så interresant. Om tilfeldighetene vil, kanskje vi sees en gang- (i casual turistkledning? Men jeg kan selvsagt stappe ned en vakker kledning i kofferten. Og et par røde sko med høye hæler. )