Ämne: Om stolar
Visa ett inlägg
Gammal 2007-04-30, 19:01
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006
Standard Sv: Om stolar

Jeg synes Anneli's bilde illustrerer godt det dilemmaet man befinner seg i når det gjelder hva som er ekte eller ikke.

Det ser unektelig rustikt og "typisk gresk ut" med de hvite og blå møblene. Men når man ser tre stoler som er av samme type og passer godt sammen, men likevel er alle ulike i utforming, begynner man å fundere på om det er bevisst rustikt konstruert. (Jeg vet om en taverna som helt bevisst lar gjestene ved samme bord få ulike glass for å oppnå den samme virkningen, og som har en rekke ulike typer bestikk som de plukker tilfeldig fra skuffen). Føyer man så til en søyle som ser ut som den kommer fra en nærliggende stall, med et lysskilt i nøyaktig de riktige farger, begynner kynikerne blant oss å ane en markedsorientert interiør-arkitekt i skyggene, og en leverandør av rustikke taverna-interiører lengre bak.

Men det kan minst like godt være at det er en tavernaeier og hans kone, samt hans gamle onkel som har litt kunstnerlige egenskaper, som har pusset opp noen gamle stoler de har samlet sammen fra familie og venner. Hvem vet, hvis man ikke er lokalkjent... ? Å konkludere med noe ut fra møblene er umulig.... i alle fall er ikke jeg i stand til det.

Så prat med menneskene der hvis mulig, og få et inntrykk av dem før dere setter dere eller går videre..
Svara med citat