Visa ett inlägg
Gammal 2007-05-14, 21:20
sedna sedna är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007
Standard Sv: Hotell med pool på Amorgos?

Hej, hej!
Nyss hemkommen från Amorgos, efter 8 dagars utbildning i mindfulness/yoga och vandring, måste jag bara tala om att det visst finns en pool till på Amorgos! Jag har förlagt kursen till Lakki och även bott där med min familj vid flera tillfällen. Förra året blev poolen klar och jag lovar, med saltvatten och lugnt läge mitt i pensionens trädgård är den en hit för alla som inte kastar sig i det stora blå.
Sen kan jag lägga till att monstersystrarna (fem till antal) som faktiskt äger både Lakki pension och Aegiali Hotel(samt tror jag en pension i Chora) är helt underbara, varmhjärtade och fantastiska människor. Starka kvinnor, inte Amazoner men väl Amorginnor.
För barnfamiljer är Lakki en hit, de skuggande träden vid den fina stranden samt poolen! Att frukostarna sen är innehållsrika är ett klart plus. Och har man inte börjat en grekisk morgon med färska friterade honungsbollar pudrade med kanel och sesamfrön till kaffet, ja då har man chansen på lakki. Efter några sådana orkar man lätt alla trappsteg upp till någon av byarna i bergen!
Sedna
Svara med citat