Sv: Boende på Kalymnos
Hej där
Här kommer ett gammalt inlägg från 2005-05-30 i samma ämne och det är fortfarande gångbart.
"Jag bor själv i hus på vägen ner mot Platy Yialos ovanför Linaria beach. Jag tycker nog att Platy Yialos är den bästa stranden på Kalymnos men det är ju en bra bit ner. Kantouni och Linaria är det dock mycket lättare att nå och man bor då antingen direkt på stranden eller i Panormos/Elies. Lämpliga hotell är Kalydnia Island Hotel. Mycket bra Hotel med pool mm eller Climbing House hos Stefanos, Hotel Elies eller Kantouni Beach Hotel."
Själv badar vi ofta på den lilla stranden mellan Linaria och Platy Yialos där många av grekerna som bor i Panormos badar. Här är det nästan som att varje familj har sin tid och att man badar i skift. När klockan blir fram emot sex på em så kan ni också träffa på oss och flera andra svenskar och greker något till vänster på stranden i Platy Yialos. Inte omöjligt att vi spelar Kubb eller bara sitter och pratar, ni är välkomna vi är där från den 6 juli till den 3 augusti.
Om ni skall hyra mopeder kan ni göra det av Stefanos som håller till i ett litet hus mitt emot Hotel Elies. Stefanos jobbar också med bergsklättring och ni kan fråga honom om allt kring det och dessutom har han mycket fräscha lägenheter på Climbing House.
Hoppas att ni får en härlig vistelse på Kalymnos
|