Citat:
Ursprungligen postat av Yanna
 Hej Yak!
Jag har för 5 min sedan bokat...och betalt..en vecka med flyg till Santorini och har för avsikt att åka direkt till Amorgos/Katapola. Jag flyger den 1 juli och ska åka hem den 8 juli...vill ju vara på Amorgos så många dagar som möjligt så 6-7 dagars boende är vad som är tänkt. Jag reser ensam och skulle gärna vilja veta vad du tror om att hitta ett hyfsat boende i Katapola till ett bra pris för singel. Vad tror du jag "kommer undan" med för pris och hur svårt är det att ens välja? Jag är mest van vid maj-junipriser som ligger på 20-25 euro, men antar att det är närmare 30-35 som gäller i början på juli?
|
Da gor du samma resa som jag da

Troligen far du aka via Naxos, och om du da har tur (inga installda batar) sa kommer du till Amorgos pa en dag. I nulaget finns bara en direktforbindelse, och den gar bara pa lordagar.
Men eftersom du aker mer i hogsasong sa borde det ga fler direktbatar mellan Amo och Santo, jag vet att det gick atminstone var tredje dag i Juli forra aret.
Du kommer nog hitta ett bra boende utan problem, rumsuthyrarna moter ala batarna i hamnen. Skulle tro att du far rikta in dig pa 30-40e per natt. Jag vet att det aer svart att komma under 40-50 i slutet pa Juli, men nu aker du ju lite tidigare aen sa.