Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-09, 17:26
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Tillbaka pa Amorgos igen

Citat:
Ursprungligen postat av Yak Visa inlägg
Da gor du samma resa som jag da
Troligen far du aka via Naxos, och om du da har tur (inga installda batar) sa kommer du till Amorgos pa en dag. I nulaget finns bara en direktforbindelse, och den gar bara pa lordagar.
Men eftersom du aker mer i hogsasong sa borde det ga fler direktbatar mellan Amo och Santo, jag vet att det gick atminstone var tredje dag i Juli forra aret.
Du kommer nog hitta ett bra boende utan problem, rumsuthyrarna moter ala batarna i hamnen. Skulle tro att du far rikta in dig pa 30-40e per natt. Jag vet att det aer svart att komma under 40-50 i slutet pa Juli, men nu aker du ju lite tidigare aen sa.
Hej igen Yak!
Tack för ditt snabba svar och dina råd, som du kanske förstår längtar jag ihjäl mig, jag har ju inte varit i Grekland sedan 2004 och har enorm abstinens!
Boendet låter helt ok i priserna du nämner, 30-40 euro, ska bli spännande att se var jag hamnar och vad det verkligen blir för pris när jag kommer i hamn den 1 juli.
Angående färjor så har jag hittat en färja som tar en timme till Amo, jag tycker det känns som det är för lätt, men det står ju så..svart på vitt.. 20.10-21.20 den 1 juli och lika enkelt tillbaka den 6 juli, bara 1 timme och 10 min till Santo med Hellenic Seaways Catamaran..direkt!! och den går alla dagar utom tisdagar! Tror du att det är något fel på informationen? Som jag sa låter det som sagt lite för enkelt.
Senast jag var på Amorgos var 1996 och det var min första resa till Grekikiska övärlden och den var på 3 veckor, även den gången åkte jag ensam, men mitt hjärta smallt direkt för Grekland!
Jag flög då till Santo den 29 april och bodde på Caldera Villas i Oia för 257 kr, det ligger direkt på Calderan med en enormt fin utsikt över Calderan. Idag är CV ett lyxhotell med pool men 1996 var det ett mycket enkelt boende där. Efter 3 dagar åkte jag till Amorgos och hamnade först i Egiali där jag bodde på Lakki pension för 114kr och sedan i Katapola på Pension Amorgos, också där för 114kr. det var verkligen billigt, motsvarande ca 13 euro, men det är ju historia nu...tyvärr!

Yanna som gissar att du har det kanonfint på Amo just nu!
Svara med citat