Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-09, 22:36
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Karpathos direkt

Det harliga sommarvadret ar tillbaka, sen igar.

I forrgar var det fortfarande kallt och mulet sa jag hyrde bil och gjorde hela rundan: fika nere i jattegulliga Finiki, hela vastra kusten upp till Mesochori, gick omkring dar i timmar och bara njot av den oerhort dramatiska byn, ett Olymbos light. At lunch dar, pa jattefina taverna Dramountana (samma agare som i Lefkos), med den betagande utsikten.

Akte sen ner en snabbis till Lefkos dar solen tittade fram och folk badade i hoga vagor. Lefkos ar vackert men sjalv skulle jag aldrig klara att stanna dar, jag vill ha mer vardagsstok omkring mig.

Sen korde jag tvars over on via Pyles, Othos, Volada och Aperi hemat igen.

Dagen darpa, alltsa igar, var varmen tillbaka sa jag hyrde moppe igen och akte nya asfaltvagen ner till Achata. Efter att ha badat dar akte jag upp och at annu en lunch pa den ljuvliga taverna Klimataria i Volada. Mycket god mat och grym utsikt.

I dag tillbringade jag hela dan i Apella, asfaltvagen dit ner ar bara ett par veckor gammal enligt tavernaagaren dar. Dar var pa gransen till for mycket folk for min smak, men sa blir det naturligtvis nar tillgangligheten okar. Och Apella ar fantastiskt vacker (forutom alla forbaskade ombrellas)
Svara med citat