Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-10, 10:04
Yak Yak är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: Tillbaka pa Amorgos igen

Citat:
Ursprungligen postat av santa Visa inlägg
Hej Yak.
Vilket boende rekommenderar du och behöver man aldrig boka på förhand? Har du någon mopeduthyrare att rekommendera? Första gången i Grekland för mig och min sambo så lite nervöst är det. Är det Katapola som gäller för 4-5 dagar på Amorgos tycker du?
Hejsan!
Ja, jag skulle bo i Katapola om jag vore er. Nu vet jag att vissa andra gillar Eigiali battre, dar finns tex en lang strand mitt i stan. Men det ar nog valdigt personligt. Katapola har fordelen att de flesta batar gar harifran, sa man tar sig lattare hit och ivag. Finns ingen anledning att forboka om ni kommer sa snart. Slutet pa Juli kan det daremot bli ratt fullt.
Ang moppe sa finns det tva st uthyrare har, jag har bara hyrt av den ena som heter Thomas. Har fungerat bra, inte haft nagra problem och han verkar ha bra koll pa sina maskiner. Ar ni tva sa kan ni ju kanske hyra en liten bil istallet.

Citat:
Vi har ett flyg som landar just efter midnatt på Santorini och har inte förberett något boende på Santorini. Tänkte ta första bästa båt mot Naxos dagen efter. Ska man räkna med rumsuthyrare på flygplatsen vid den tiden? Dessutom vill man ju om man nu får ett rum ha ett nära hamnen där båtarna går så man inte behöver korsa ön på morgonen.

/santa
Aha ni flyger med Apollo kanske.
Jag hade bokat forsta rummet ospec och hamnade i Perissa... pa andra sidan on. Lite meckigt, men det gick en buss pa morgonen till Fira. Fira ligger ju narmast hamnen, men man maste anda aka buss/taxi.
Jag sag inte till nagra rumsuthyrare direkt, de flesta som kommer da har ju redan bokade rum. Det var nagon som fragade mig "you want a room" minns jag, men det var inte nagot urval direkt.
Vore jag er skulle jag forsoka komma med en av transferbussarna till Fira eller ta en taxi, det stod nagra dar.
Svara med citat