Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-10, 10:15
Yak Yak är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: Tillbaka pa Amorgos igen

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Hej igen Yak!
Tack för ditt snabba svar och dina råd, som du kanske förstår längtar jag ihjäl mig, jag har ju inte varit i Grekland sedan 2004 och har enorm abstinens!
Boendet låter helt ok i priserna du nämner, 30-40 euro, ska bli spännande att se var jag hamnar och vad det verkligen blir för pris när jag kommer i hamn den 1 juli.
Angående färjor så har jag hittat en färja som tar en timme till Amo, jag tycker det känns som det är för lätt, men det står ju så..svart på vitt.. 20.10-21.20 den 1 juli och lika enkelt tillbaka den 6 juli, bara 1 timme och 10 min till Santo med Hellenic Seaways Catamaran..direkt!! och den går alla dagar utom tisdagar! Tror du att det är något fel på informationen? Som jag sa låter det som sagt lite för enkelt.

Yanna som gissar att du har det kanonfint på Amo just nu!
Joda, jag klagar inte. Tydligen har ju ni hemma i Sverige lika varmt, men vi har iallafall varmare i vattnet hoppas jag
Den farjan du namner later jattebra. Enligt en resebyra jag fragade igar sa ska det borja ga dagliga direktkatamaraner mellan Santo och Amorgos fran 15e Juni, och da blir det ju betydligt lattare aen nu, nar man maste aka via Naxos.
De haller ju hog fart i fint vader sa det kan nog vara rimligt. Nackdelen ar att de kan vara kansliga far vind, kan raka ut for driftstopp (som katamaranen jag tankte ta fran Santo), och blir fullbokade ratt fort eftersom de ar popular och har ratt fa platser. Se garna till att du har en alternativ resplan for tillbakavagen.
Hoppas du kommer att trivas pa Amo
Jag hoppas inte jag ar helt fel ute vad galler priserna, det mesta jag har fatt betala ar 50e per natt - men det var i Augusti ocksa.

Ps. Idag sondag sa gar det inte att ta sig fran Amo overhuvudtaget, alla farjor har ledigt
Tom skopelitis ligger stilla. Sa jag tankte att det blir en lugn dag i hamnen, men vad hander da? Ett stort kryssningsfartyg fran "easycruise" dundrar in och ska ligga pa tomgang hela dagen... Amorgos blir allt mer poppis!
Svara med citat