Jag brukar hitta de billigaste biljetterna med Sterling och Apollo. Jag letar alltid bara enkelbiljetter och väljer de som passar mig bäst i pris och datum.
Bokat i förväg har jag bara gjort en gång och det var efter ett tips här i forumet. Jag mejlade och frågade vad en studio skulle kosta de dagar vi var där och fick ett bra pris.
Man kan leta hotell på internet på det ställe man har bestämt sig för att åka till och sedan boka antingen genom någon hotellbokningssajt eller direkt från hotellets egen hemsida. Förra året bokade jag flera hotell i Frankrike genom bokingssajter och det fungerade perfekt. Det är ett system som garanterat har kommit för att stanna. Enda bekymret är att det finns för mycket att välja på, så man kan få lite svårt att bestämma sig
Om jag skulle åka till Grekland med så små barn som era så skulle jag välja Naxos eller Skiathos. Där finns härliga mjuka långgrunda och lättillgängliga sandstränder och mysiga städer, samt många bra boenden att välja mellan. Fördelen med Skiathos är att det finns flygplats där så man slipper båttransfern. Det är mycket turister på båda öarna i juli, men på Naxos märks det lite mindre, det tycker nog många är en fördel med den ön.