Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-13, 20:57
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Folegandros direkt

Jag har tagit fem filmrullar under min resa. Nastan 3 fran Folegandros. Ar dock inte digital an utan kor med APS. Den sista rullen fick jag kopa av en snall svensk dam som skulle vidare till Milos. Har pa on finns inte APS film. Om korten blir bra skickar jag nagra till Janne. Ska forsoka gora ett fotoresebrev.

Lite kort om stranderna. Batutflykten for 25 euro ar prisvard men den gor man kanske bara en gang. Fran Agkali gar det en stig till Ag.Nikolaos som ar mysigare och battre nar vinden ligger pa Agkali. Har ar nudism tillaten och tavernan ovanfor stranden serverar underbart god mat. Utsikten har uppifran ar magnifik. Lojare dagar kan man inte ha.

Lite kort om stolarna. Far varje alskare av traditionella grekiska traastolar ar denna o en drom. Har tillats inget annat pa tavernorna i Chora. Inga billiga plaststolar eller rottingstolar med tjocka dynor slapps in har. Sa alla stallen har trastolar. Ett av mina favoritstallen tavernan vid busstorget med keramiken och en mysig tradagard pa insidan har enkla dynor i olika farger pa varje stol.

Maste erkanna att jag atit killing tre ganger den har veckan.

Eva
Svara med citat