Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-21, 12:08
Anjas Anjas är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Sv: Myggmaskin & boende

Tack snälla ni för alla era superbra svar.
Jag har samma problem med betten som du Ulrika. De blir väldigt illa i Grekland. Hemma reagerar jag också mycket men (som tur är) inte lika mycket som där. Min lille son verkar tyvärr vara som mig, myggen älskar honom också och han får stora svullnader. Detta är första gången för honom i Grekland och jag tror att han kommer reagera precis som jag. Min man får nästan aldrig myggbett, skulle han råka få ett så blir det ett litet märke som snabbt försvinner. Jag får en massa ärr jag. Vi kan sova ihop och jag vaknar på morgonen med 20 myggbett, han har inte fått nåt...märkligt. Så tack för tipset om salvan, kanske inget jag vågar använda på sonen men på mig själv. Men vi kommer även ha ett litet (läs stort) reseapotek med oss.
Det där med småkrabborna var ett kul tips, det ska vi testa!!!
Camilla, jag förmodar att ditt tips om 10 minuter avser att intensivt rensa rummet från mygg innan sovdags?!? För du har väl maskinen inkopplad hela tiden under natten, eller räcker "utrensningen" och du kopplar ur dom sen?
Förlåt att jag är så trög men jag suger åt mig (som myggorna) alla tips och vill vara säker på att jag uppfattat det rätt.
Svara med citat