Sv: Myggmaskin & boende/sammanfogad
Vi bruker myggmaskinene med beholder med flytende væske, og lar den virke dag og natt gjennom hele oppholdet, noe som har vært ganske effektivt. Min kone reagerer sterkt på myggstikkene, og har som regel blitt plaget av stikk hun har fått på restauranter og andre steder ute, selv om myggmaskinen har holdt myggen borte fra rommet/leiligheten.
I år fikk vi tips iet annet forum om allergimedisisnen Zyrtec, som skulle være et vidundermiddel mot myggplager. Ikke bare skulle den lindre plagene med myggstikk, men myggen skulle også miste interesssen hvis man brukte medisinen forebyggende. Vi hadde lite tro på det, men forsøkte i alle fall. Og under over aller undere, etter å ha tatt en tablett daglig, kom min kone hjem uten et eneste kløende, væskende myggstikk for første gang på 20 - 25 turer. Jeg hadde heller ikke merker etter myggstikk, men det har skjedd kanskje 3 - 4 ganger før.
Zyrtec er tilgjengelig i Hellas, og mye billigere, under et annet, men nesten identisk navn som jeg ikke kan huske nå. Det er i alle fall verdt et forsøk, selv om jeg ikke tør si noe sikkert før vi har forsøkt det et par turer til. Og jeg vet jo ikke om det virker for alle.
Senast redigerad av JohnS den 2007-06-21 klockan 23:51.
|