Citat:
Dessa spjuvrar/goa göbbar haver med pietet och varsamhet piffat upp stället och enligt mina lokala uppgiftslämnare är det mycket folk där för jämnan....
|
Det såg ut att vara mycket folk där när jag var nere men det är nog inte så konstigt, de har ju behållit Mikes namn och han drog många turister.
Jag åt där inte så jag kan inte säga nåt om maten. Men jag undrar om jag inte såg att de utökat menyn med pizza.
En annan restaurang vars meny verkar ändra kurs lite är Pelagos. De blir mer internationella och hade nu både t-bone steak, lax med dillsås och chicken orientale som "kvällens special". Åtminstone var det min uppfattning att det var mer sånt nu.
Musiken håller lika hög klass som vanligt, i synnerhet när det är greker i publiken eller kompisar som gästspelar med Xronis och Flourios. En extra bouzoukispelare, en dragspelare och en kille med trumma skapade grymt sväng ett par kvällar när jag var nere.
Och en kväll var där också en fantastisk lyraspelare, en Kostas som enligt Xronis kommer från Karpathos men har bott länge i USA. Jag har aldrig hört så varm och fyllig ton från en lyra förut, han var underbar.
Fortfarande är det inte mattvång, den som vill hoppa t-bensteken kan göra det och bara ta nåt att dricka. Vilket är ett generöst erbjudande med tanke på vilken kvalitet det är på musiken.