Visa ett inlägg
Gammal 2005-06-26, 01:13
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Fundersam på prisnivån

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp
Jag tycker också det låter dyrt. Förra sommaren på Karpathos gick middagspriserna aldrig över 60 € för oss fyra, inte ens på restaurangerna. Den dyraste middagen gick på runt 57 €. Men då var det inklusive dessert.

Karin
Vi tycker också att det låter väldigt dyrt.
Jag och Git spenderar aldrig mer än i snitt 15-18 Euro totalt för oss bägge när vi kör ett rejält "Meze"-stuk med kanske 5 små-rätter, sallad samt ett halvt kilo lokalt röd-tjut och en flaska vatten därtill.
Lyxar vi till det ordentligt, vilket sällan händer (nu räknar jag inte dom dyra fiskrestaurangerna i Venetianska hamnen) och går på "finare" krog med vita dukar, riktiga (tråkiga!) vinglas och varsin rejäl traditionell lyx-rätt så har vi lyckats komma upp i max 25 Euro (totalt) inkl vinet samt "bruchetta" som aptitretare!
Så, nej. Här i "byn" är det i alla fall inte dyrt om man inte faller i dom värsta fällorna eller väljer Venetianska hamnen (där det självklart kostar mer eftersom allt är färskvara och ofta fortfarande lever när man sätter sig till bords!)

Calle! (som sedan vi landade i torsdags eftermiddag på Kreta har genomfört tre långa spelningar med bandet, torsdag kväll, "My Place" på strandpromenaden, fredags, "Cafe Greco" i Adele och nu denna kväll och natt på "Ibiscos Garden"! Det blev en rivstart!! Mer info kommer på vår lilla blogg som vi länkar till från R-guiden!)
Svara med citat