Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-24, 22:56
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007
Standard Sv: vad ska vi inte missa?

Hej!
Nyss hemkommen från Karpathos, vilken underbar ö. Hade läst mycket på kalimera innan vi åkte och hade mycket nytta och nöje av alla fina tips.
Missa inte restaurang Romios och La Mirage som enligt mig hade den bästa maten och den finaste servicen, vilken personal!
Den enda mat vi blev besviken på under våra 14 dagar på ön var Pelagos. Det var det ställe vi läst mest om så dit skulle vi bara. Servicen var lika med noll trots ganska lite gäster. Jag hade siktat in mig på Stifado som jag läst skulle vara underbar där. Fick in en tallrik med mat som inte ens var varm, bara ljummen. Den smakade och såg ut som maten som man kom i håg från skolbespisningen. När vi till slut fick uppmärksamhet från servitören hade min man redan ätit upp sin Mousaka (som var ganska ok), jag kommenterade att maten inte var varm när jag fick in den, men inget mer än ett litet beklagande ryck på axlarna. Ja, dit gick vi inte mer, men annars var vi otroligt nöjda med allt.

Missa inte båtturen med den fina båten Zakarias om du läser detta därnerifrån. Den går till en strand med svarta platta stenar som ligger en bit längre upp än de andra fina stränderna, Apella och Kyra Pinagia.

Underbar mat på Olive Garden vid kyrkan i Kyra Pinagia.

Vår bästa strand var Achata.

Om du tycker om katter, mata då i så fall den stackars katt som brutit sitt ben och har det i 90 grader. Den håller till vid Mikes resturang, den fick mycket mat av mig.

Senast redigerad av elisabethk den 2007-06-24 klockan 23:56.
Svara med citat