Tack för ett väl formulerat svar Monica! Fick många nya synvinklar.
Absolut kan barnen dela rum,att flickorna ska dela är nästan självklart! Sonen däremot är mer knepig att dela rum med då han har en massa fasoner för sig. Han är lite spec på det sättet att sängen måste stå i en viss rikting,lakanet ska vara sträckt,alla saker på sin plats etc...nästan lite ocd där.... (detta gäller bara i hans rum dock).
Men självklart får de dela om det behövs! Jag funderar i de banor du beskriver att man kan ha ett mindre hus/lght till att börja med! Eg är vi inte sådana att vi vill lägga alla pengar på boende och att det ska vara stooort. Så ett mindre billigare boende ska jag abolut leta efter! tack för det tipset! Vi vill bo i Glyafada pga att hela hans släkt bor där,och det känns tryggt att ha nån där i närheten i början.
Vad skönt att höra detta med skola/barn.Ska försöka att lugna ner mig lite gällande det. Min man har pratat mest grekiska med barnen,även papou och jaja pratar grekiska med dom,men jag vet inte hur mycket de har snappat upp,för de pratar inte gärna,men det ändrar sig säkert när vi kommer ner

. Då ska jag kolla upp även detta med engelska lektioner.
Visst borde man kunna ordna inskrivning av skola/dagis där nere,inget man behöver göra i förväg sas???
Du har rätt i att vi borde åka ner så fort det går sa att de hinner snappa upp så mycket som möjligt innan skolterminen börjar. Nu väntar vi på att huset ska bli sålt bara.
De två små ska börja på dagis iaf,det är jag inte orolig över.och min 7 åring är väldigt skolduktig (kan läsa och skriva och sånt) så det blir nog inga problem! tack för lugnande svar!
Jo det kommer ju bli att börja om från början! Min man var 13 när de flyttade till Sverige så han har inte varit vuxen där sas. Det kommer nog att vara en stor omställning för oss alla det första året.

Han behöver också frächa upp sin grekiska skrift,den är inte bra.
Fick lite lediga lght faxat till mig från 2 mäklare i Glyafada. Det finns både en och annan 3.a i Terpsithea där vi vill bo,som ska långtiduthyras. De kostar 500 eur/mån. Mycket bättre det!
Sitter o räknar o kalkylerar här.
1700 i inkomst
600 boende
400 övr (el,vatten,bil etc)
700 kvar
150 000 sparat (möbler och andra större kostnader)
50 000 på konto i sverige (krispengar)
Vet inte hur realistiskt det är men det får gå så.
Tusen tack för svaren!Sorry om jag e jobbig