Visa ett inlägg
Gammal 2005-06-26, 14:57
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Fundersam på prisnivån

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
På en av favorittavernorna i Parga Dokkus (stavning?) kostade varmrätterna 5 euro, ex Stiffado, grillad lever och ungsbakad kyckling. Alla traditionella små rätter mellan ca 2-3,5 euro ex friterad zuccini, feta i ugn, grekisk sallad och taramosalata. En kanna husets vin gick oftast på 5 euro. Ett bättre grekiskt vin kostade ex 10 euro hos Sakis. En av dom sista semesterluncherna jag åt vid Sarakinikostranden med både friterade, zucciniblommor, ungsbakad kyckling, liten kanna vitt vin och vatten kostade 13 eller 14 euro.

Eva
Stället Eva skriver om heter Dokos rooms & Taverna. Förutom den goda o vällagade maten som tillagas med kärlek o omsorg av gammelmor, så erbjuder de oxå bra o billigt boende, jag rekommenderade stället till Ann o Tommy då de var i Parga för några veckor sen, och de var mycket nöjda o överraskade över priset.
Stället ägs o sköts av en mycket trevlig ung familj. Det ligger mellan Bp-macken o fotbollsplanen alldeles vid infarten till Parga stad.
Har man varit på ett ställe några gånger så hittar man ju tebaks till godbitarna nästa gång man kommer dit. För det är inte så billigt överallt i Parga, det lönar sig att kolla runt lite, och Dokos är kanske inte en taverna man hittar bara sådär, den ligger lite i utkanten o inte i de kvarter du som turist mest rör dig om kvällarna.

Fast generellt sett TROR jag både boende och mat är billigare i Parga än på öarna.

Tommy

Senast redigerad av epiros den 2005-06-26 klockan 15:21.
Svara med citat