Ämne: Molivos
Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-28, 15:09
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Molivos

Citat:
Ursprungligen postat av Ingela Visa inlägg
Har tillbringat två veckor i Molyvos nu i början på juni och tänkte försöka sammanfatta lite.

Lesvos rekommenderas varmt!

/Ingela

Hej, tack för lång utläggning (och färsk)

Läser dina upplevelser av Molyvos. Intressanta åsikter, en by tar väl alltid ett par dagar att lära känna ordentligt ? Kändes den mer vidsträckt än koncentrerad, långt att gå mellan de ställen som kändes trevligast/bäst/mysigast ? Jag menar, det blir väl alltid små områden, platser man fastnar mest för och vill bara sitta och "ta in" ? Ett torg kan kännas öde och trist medan ett annat vill man ta med sig hem !

Vi ska bo i Petra (Hotel Sunset) en vecka och då blir det nog en kamp mellan hur många kvällar vi ska äta på kvällen uppe i Molyvos och hur många nere i Petra. Har Petra så pass många bra tavernor att det egentligen kunde "räcka" för en vecka så blir det ju inte lättare att välja.

Det ger sig nog, vi går alltid efter känslan när vi bedömer en taverna och gärna avsaknaden av "internationell meny". Så mycket hemlagat och gärna udda maträtter som möjligt.

Jag skrev en annan fråga nyss, kan vara bra att få flera personers intryck......

Såg du till några sjöborrar i vattnet vid Petras strand ? De kan man ju bli riktigt sjuk av har jag förstått, bra att vara förberedd (och köpa de där badskorna av gummi).

Det du skriver om Eftalou och Skala Sykimineas låter bra. Jag har förstått att busstrafiken är god på ön, vet du om det stämmer så man kan besöka de två ställena (och andra) ? Jag har aldrig kört bil utomlands........

Vi packar inte ned högklackat.......

Hasse med sambo (avresa 4/7)
Svara med citat