Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Mycket intressant! Själv är jag nyss hemkommen från Karpathos, läste innan i en engelsk guidebok att priserna på Karpathos låg över genomsnittet, men jag tyckte precis tvärtom: Karpathos låg under genomsnittet. Främst vad det gäller att äta ute, dessutom var maten nästan alltid väldigt god och man fick rikliga portioner. Vi blev tipsade om en taverna mitt i ingenstans - Under the three - där priserna var bland de lägsta jag sett i Grekland på senare år. Exempel: Kalamares: 3.50, Grekisk sallad: 3.00, en Mythos: 1.80.
Att maten var ruggigt god gjorde inte saken sämre.
Janne
|
Hej vi, mona kerstin och christer har kommit hem efter två veckor på Karpathos. Vi flög med appollos flygstolar a 1400 :-. Våra två veckor kostade oss 1800 euro a 9.30:- hos forex. Då ingår allt, bostad, frukost, (för det mesta tillagad hemma. Vattenkokare utmärkt att koka ägg i.) Lunch, en och annan frappe, drink etc, middag ute, balkongmys resor buss, taxi, utflyktsbåtar etc.
Lunchpris 18-25 för tre vuxna
Middag 28-40 för tre
Boende vanligast 30 euro för studio med två rum kokvrå balkong. dyrast 40 euro för studio enl ovan. Rum med tre sängar 25 euro