Hejsan!
Så spännande, detta e mitt första inlägg på Kalimera
Jag har pluggat på the Athens Center och det var hösten 2000 och jag bodde även i en liten lägenhet som tillhörde centret och som låg i ett bostadshus tvärs över gatan från skolan.
Jag kan å det varmaste rekommendera skolan!!!

Oerhört proffsig och duktig personal. Jag har även studerat grekiska på universitet i Storbritannien och pluggat grekiska här hemma i Sverige så jag har en hel del att jämföra med. De böcker man använder på the Athens Center är dessutom de bästa och mest pedagogiska jag stött på (ellinika tora). Du kommer att lära dig mycket, mycket på 13v eftersom lärarna e så bra och det är små små grupper så man får mycket uppmärksamhet ifrån lärarna.
De lägenheter som tillhör skolan var då (för sju år sedan) i ganska dåligt skick i svenska mått mätt, men absolut helt OK standard. Dock var priset lite väl saftigt. Jag betalade typ 4000kr/mån för en liten torftig etta. Men området som skolan ligger i räknas som ett något finare område så det kankse var därför men jag tror ändå skolan gör ett rejält påslag. Mitt tips är att söka lägenhet på egen hand du kan hitta mycket billigare. Titta på den engelskspråkiga tidningen the Athens News nätupplaga eller sök på internet. Tyvärr har jag inte mer tips vad gäller lägenhet, men hör gärna av dig om du vill veta nåt mer.