Oj Då Oj Då.
Nu kommer dom riktiga diskutionerna igång, Det är mycke billigare i Grekland det är precis som vissa redan har skrivit som Ulf tex att man handlar lokalt. Sedan kan jag väl säga att priserna på sprit blir lite skeva med tanke på Swe sprit monopol du kan ju köpa en låda öl för 140:- av långtradar chaffisarna och dom priserna kan inte ens Hellas konkurera med.
Och när det gäller boendet så är det mycke billigare i Hellas en vän till mig bor i Athen i gammla Pereus i en 3:a med havs utsikt osv for ca 400 Euro.
Och när vi som besöker Hellas så handlar det om att vara lite Street Smart och inte hoppa på första bästa rum och verkligen förhandla om priset oavsätt vilken tid det är på sommarn. Bodde för 7 Euro natten 04 i 2 månader på A-P det är ca 210 Euro per månad "tråkigt billigt"
Sedan är ju Swe ett fruktansvärt konsumtions land det är ju billigare att köpa sig en avancerad MP3 spelare än en Vecko kasse med mat.
Så jag säger som övriga dom får ta och göra om den där "Pris index kollen" Men en sak kvarstår Norge är just nu ett av värdens dyraste land all leva i.
Mvh Eleuthera