Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Kul!
Då måste jag få fråga: Ikaria som är en rätt poppis ö, hur hamnade den sist? Och Hydra, Jannes nya goseö, vad gillade du inte där? Och Tinos, där var du inte heller jätteförtjust?
Det är så kul att höra negativa synpunkter på öar också.
Men när jag ser var du varit kan jag fatta hur Santo kan hamna överst  . Otroligt kul hur olika man kan tycka. 
|
Jag bodde i Agios Kirikos. För det första hade vi svårt att få rum. När vi väl hittade ett, efter mycket letande, var det så äckligt där. Luktade f-n, från avloppet och dammråttorna yrde runt golvet.
Själva stan och folket där gillade jag inte heller. På restaurangerna serverades någon torr köttbit utan grönsaker till.
Vi tänkte att vi skulle ta och åka till andra sidan ön och vara där en dag, men det var alldeles för långt och det skulle kosta skjortan med taxi fram och tillbaka.
Det hör väl också till, att vi inte hade planerat att åka till Ikaria, men båten från Patmos till Naxos var fullbokad och nästa skulle gå först om en vecka. Alternativet var att åka till Ikaria och Agios Kirikos och stanna där 2 nätter, för att kunna ta sej till Naxos.
Jag tror säkert Ikaria är bra, bara man inte hamnar i huvudstan.
Hydra, ogästvänligt folk. Började med turistbyrån, att vi inte fick komma in där för de höll på att sopa golvet. På apoteket nonchalerad, för jag skulle ha plåster till mina skoskav. Fick i alla fall till slut 5 plåster för ca 50 kr. Bra var de i alla fall, för de satt fast som berget. Kände mej allmänt bortkommen, när jag satt på uteserveringarna på kvällarna.
Tinos gillade jag allt. Den har något speciellt. Den kyrkliga ön med alla ikoner och rökelser. Men det var svårt att rangordna de öarna i mitten.
Barbro