Ämne: Snålhet?
Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-10, 09:13
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Snålhet?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Annars har jag träffat franska barnfamiljer i Grekland som gärna lagar maten själv eftersom de har svårt att gilla det grekiska köket.
Eva
Får mej osökt att tänka på för ett par veckor sedan då vi satt på ett Gyrosställe i Patmos.
En fransk familj med 3-4 barn dyker upp på Gyrosstället, eftersom borden är små och bara för 4 personer vardera blir det lite ommöblering men snart sitter alla vid ett bord.
Serveitrisen går för att ta upp en beställning vid bordet, som tur var fanns det en i sällskapet som pratade relativt bra engelska.
Alla skulle ha någon typ av Gyros, chicken eller pork, pita eller plate och olika många var. Det knepiga var bara att jag tror att varje enstaka Gyros hade någon ändring i sej från det normala. Servitrisen skakade lätt på huvudet då hon gick in med beställningen men hade ändå ett litet leende på läpparna.
Tyvärr satt vi inte kvar så länge så att jag fick se om de blev nöjda och lämnade dricks men om de fick rätt mat så borde det lämpligen ha kommit en rejäl mängd dricks på denna beställning.

Mvh Janérik
Svara med citat