Ämne: Inkastare...
Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-11, 06:54
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Inkastare...

Sista gången jag var i Rethymnon förföljde en inkastare mig och mitt sällskap ett halv kvarter. Jag var där med sonen, en väninna och hennes dotter alla gjorde vi liknande erfarenhter. Min dotter jobbade sin sista säsong där och sen har jag aldrig åkt tillbaka. Inkastarna var det här året så påflugna att merparten av turisterna tvingades gå på andra sidan gatan. Det var i augusti och kanske är de mindre påflugna i lågsäsong. Förhoppningsvis är det förbjudet numera även där. Det här är så långt från kvalitetsturism man kan komma. Till mig sa karlfan varför besöker du aldrig vårt ställe utan sitter bara och hänger på gamla ställen. Antar att han menade mer traditionella ställen.
Inte hjälpte det att han kände igen mig det bara retade honom ännu mer. Den hände även att den mannen tog turisterna i armen för att få dom att stanna.

Personer som artigt hälsar och ler när jag går förbi kallar jag inte ens för inkastare. I Aten har jag bara sett inkastare i Plaka inte i några andra stadsdelar.

I Thailand såg jag bara inkastare på ett ställe tänk så olika det kan vara. Höll dock mest till i Surin, Kamali och på olika mindre öar. Gjorde flera båtturer och besökte även Krabi. Inga inkastare någonstans.

Eva

Senast redigerad av Eva L den 2007-07-11 klockan 06:56.
Svara med citat