Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Då har ni väl tillgång till kramdjur på balkongen nere vid gatan, också   ?
|
Ha ha, jodå, dem har vi träffat. Har även stiftat bekantskap med döttrar och barnbarn. Annars har vi inte direkt överanstrangt oss hittills. Har träffat många gamla vänner, naturligtvis. Nikos har kommit tillbaka till Acropolis, så nu får jag en lektion i grekiska varje gång vi går dit. Mitko jobbar till vår stora glädje på Syrtaki. Vi hade inte förväntat oss att han skulle komma tillbaka till Karpathos nu när han har avslutat sin ingenjörsutbildning, men han fick ett bra erbjudande om sommarjobb. Vi har träffat nya, trevliga människor, så varje promenad ner på stan tar mycket längre tid än beräknat, eftersom vi måste stanna och prata med alla utefter vägen.
Det enda otrevliga hittills, är invinkaren på Kafeneion som rakt ut frågade varför vi slösar våra pengar på andra caféer och inte hos honom, och sedan började prata skit, rent ut sagt, om personalen på Acropolis... jag sa att folk som talar illa om andra personer gillar jag inte alls, så nu tänker vi definitivt INTE gå till Kafeneion, vilket vi hade övervägt tidigare...

Konsten att förlora presumtiva kunder...
Har givetvis varit en hel del på Pelagos. och en natt tog Vasilis med oss ut till en Bouzoukia, annars är det ganska lugnt. Ibland tar vi oss till någon strand, ibland tar vi en lat dag vid poolen som tillhör Hotel Nisia. Mycket trevligt poolområde med fantastisk utsikt och läckra lunchsallader.
Temperaturen håller sig mellan 35 och 40 grader, men det fläktar skönt. Lyckades bränna oss häromdagen, så nu håller vi oss i skuggan ett tag. Det känns bra att inte behöva stressa för att få en snygg solbränna.
Karin
som har det SÅÅÅÅ bra!!!!