Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-11, 22:42
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Aldrig mer Hotel Adonis!

Jag har ju rekommenderat Adonis flera gånger och jag har ofta betonat att det framför allt är LÄGET, som jag tycker är helt perfekt, på en liten stilla gata och ändå så centralt med gångavstånd till "det mesta".

Vi uppskattar dessutom den personliga kontakten som personalen bjuder på.

Att hotellet skulle vara gammalt och ofräscht med sängar som inte kan kallas sängar, vill jag INTE skriva under på. Att hotellet är gammalt, det stämmer nog (vilket hotell är inte det i en storstads bykärna?), men efter att hotellet renoverades för några få år sedan har det blivit både fräschare, ljusare (nymålat) och man har fått nyare möbler med bra sängar, tycker jag. Dubbelsängen i rum 402 (3-bäddsrummet ni bodde på) är inte stor, rummet är litet och man har satt in en extrasäng för att täcka behovet av 3-bäddsrum - här får man en helt otroligt fin utsikt med direkt utsikt mot det upplysta Erechteion-templet på Akropolis från dubbelsängen!!! Men att rummet är ganska litet till tre, och mycket litet till fyra personer, det bör man inställa sig på - det är inte ett 4-bäddsrum!

Ber man om extrakuddar och inte får örngott, då skulle jag bara gå ner till receptionen och be om örngott.

Att jämföra hotell med en prisskillnad på 600 kronor, det tycker inte jag är rättvist. Jag tvivlar absolut inte på att det finns många andra bra hotell i Aten med både större rum och även närmre till Akropolis - och med fin utsikt från takterrasserna över både Akropolis och hela staden, men till priset så tycker jag fortfarande att Adonis är ett bra alternativ. Om 600 kronor inte betydde något för mig, så valde jag kanske också ett annat hotell med t ex större badrum, som jag tycker är något av den största nackdelen på Adonis (plus rummen mot baksidan, som jag tycker är mycket mörka) - men det är trots allt LÄGET som jag går mest efter när jag väljer att bo på Adonis - och utsikten över Anafiotika och mot Akropolis kan ALLA njuta av under frukosten och ev. till en kvällsdrink, oavsett vilken rum man hamnar på.

Senast redigerad av Marianne den 2007-07-11 klockan 22:46.
Svara med citat