Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-12, 11:01
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Nygrekiska nätbaserad kurs Umeå universitet

Jag gick 6 terminer på Folkuniversitetet i Kalmar med en infödd grek som lärare..(Han var från Volos) Vi var 16 när vi började men termin 7 skulle börja var det bara 3 kvar så det blev ingn kurs... Det "närmsta " som fanns i svårighetsgrad som alternativ blev termin 3(!) men det hoppade jag på bara för att hålla igång grekiskan..Sen blev vi för få nästa termin igen så det blev termin 3 en gång till .. sen blev det ingen fortsättning där heller, alla utom jag slutade..de var inte så intresserade när det blev svårt och närvaron var jättedålig...så jag la av grekiskan 2 år.....men hade jättestor nytta av Ellinika tora där hela boken är upplagd med vardagsgrekiska i olika situationer som jag har kunnat använda "rakt av" många gånger i Grekland... Sen har jag gått termin 3 och 4 i en senare vända, men det kändes inte så kul av förklarliga skäl...Men oj vad man tappar när man inte övar...

Nu bor jag i Lund men där har utbudet på grekiska varit MAGERT om man inte går på universitetet..

Så nu ska jag börja om helt...och se hur det funkar!! Det ska bli jättekul..om jag bara fixar tangentbordet! Är det nån här av er som kan öppna filen från Eva A och kopiera till ett worddokument och skicka..Går det? Min mailadress finns i profilen..
Hur har ni andra kämpat genom åren???

Lissi

Senast redigerad av Lissi den 2007-07-12 klockan 11:04. Anledning: Fel i texten
Svara med citat