Citat:
Ursprungligen postat av Yanna
oavsett skälet kanske hon skulle kunnat få viss hjälp av Ticket? Hon HAR iaf bott där och hotellet HAR fått dubbelt betalt!
|
Är du säker på att hotellet har fått dubbelt betalt? Jag vet inte hur Ticket jobbar men jag skulle gissa att hotellet fakturerar dem i efterhand med vouchern som verifikat för att kunden verkligen har bott där.
Det man skulle kunna tänka sig är att hotellet lämnar tillbaka pengarna i utbyte mot vouchern och sedan fakturerar Ticket i vanlig ordning.
Om det är så det fungerar så har Ticket med andra ord fått betalt för ett hotellboende som det inte har någon kostnad för.
Oavsett om det är så, eller om det är som du tror att de redan har betalat hotellet, så innebär jobbet att hjälpa eller återbetala klantiga kunder en merkostnad för dem i form av arbetstid (som i slutändan drabbar andra kunder som inte glömmer vad de har betalat för).
Alla företagare har enstaka kunder som de inte vill sälja mer till för att det innebär en massa extrajobb som kostar mycket mer än den vinst de får på affären. Om jag var Ticket skulle jag bedöma denna tjej som en sådan. Jag tvivlar alltså på att Ticket ser någon fördel med att hjälpa henne. Kanske bedömer de dessutom att det inte vore särskilt bra för de fortsatta affärskontakterna med hotellet.
Det låter krasst, men det bästa vi kan önska denna tjej är nog att hon lärt sig en läxa till nästa gång.