[quote=karinafp;98781]Mike´s i all ära, men det finns många fler mycket bra restauranger i Pigadia. Bara i kvarteret mitt emot hittar du tre utmärkta ställen som vi gärna återvänder till:
Syrtaki, mitt inne i huskroppen. Väldigt mysigt att sitta därinne i trädgården och se upp mot stjärnhimlen. Rask och mycket trevlig betjäning och väldigt god mat. (När vi beställde in en flaska vin till maten, frågade man vilken temperatur vi ville ha på vinet, och när de bara hade kylda flaskor, skickades en löpare till närmsta spritbutik för att skaffa en mer tempererad vinflaska åt oss, det kallar jag service!

) Pröva gärna "Chef´s mistake". Mycket bättre än namnet antyder!

Deras varma pikilia är en palett av härliga smårätter, man blir mer än mätt!
Ja, Syrtaki er et kjempefint sted, gå ikke glipp av Chef`s mistake!
Sedan har vi ju
Pelagos, utefter vägen längs stranden, som alltid är värd ett besök. Även här tycker jag man kan sikta in sig på smårätterna, och om man inte kan bestämma sig, är Antonis redo med att komma med goda

förslag. Men hit går man minst lika mycket för musiken, så välj inte en måndag när det inte är något musikframträdande.
Pelagos er absolutt et sted å besøke, men da mest for musikken. Jeg har blitt ganske skuffet over maten der, den er ganske kjedelig, etter min mening.
Vill man ha italiensk mat rekommenderar jag hellre
La Mirage, i trappan ner från torget till hamnpromenaden, där vet man hur man lagar till goda pastarätter!
La Mirage er også et sted vi går til ofte, det eneste som er trist er at George har flyttet til Belgia..
Da er noe av sjarmen med hele stedet borte... Men maten er veldig god! Og stedet har mye atmosfære.
Grunnen til at jeg nevnte så få steder, er fordi jeg fort syns det blir for mange steder å holde styr på når man spør om tips. Det fins selvsagt flere bra spisesteder i Amopi enn Golden Beach og Four Seasons, men jeg syns disse to er de aller beste. Så kan man jo prøve seg fram selv på de andre. Et annet sted i Pigadia er Orea Karpathos, nede i havnen. De serverer skikkelig god, tradisjonell mat.
Det finnes så mange steder med god mat. Men som tips, er det altså disse jeg velger ut: Mike`s, La Mirage, Orea Karpathos og Syrtaki.
Hilsen Margrethe (som lengter til Karpathos
)