Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-18, 22:04
zeus zeus är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Prisändring efter förbokning

Hej igen
Nu har jag fått ett besked från hotellet om vilket pris som gäller.När jag bokade i Januari hade hotellet glömt att stänga möjligheten att boka rum så därför gick det att boka rum till ett betydligt lägre pris än vad som var avsett.Jag tyckte att det var billigt men inte såpass så att jag anade oråd eftersom jag ändå var ute i god tid.Inte förrän i Juni efter nästan 6 månader kom sedan reaktionen från hotellet att det var ett felaktigt pris.Givetvis blir jag ilsken eftersom jag nu har betydligt svårare att hitta ett vettigt boende som är ledigt.Jag har bråkat med hostelbookers.com men dom skyller på att hotellet har ansvaret och kan bara tänka sig att betala tillbaka depositionen på 7EUR(vilket dom egentligen inte behöver göra eftersom dom friskriver sig från alla felaktigheter inklusive det som står i bokningsbekräftelsen).Jag har efter flera samtal till hotellet fått en rabatt från 140EUR till 120EUR samt att frukosten ska ingå 5EUR/person och dag(=20EUR).Det går inte att kolla om ordinarie pris verkligen är 140EUR så jag får lita på hotellägaren.Mitt ursprungliga pris var 70EUR alltså en prisökning med 50EUR.Det närmsta jag kommer med liknande standard är Marcos Beach för 99EUR men då får jag ju en massa krångel med ombokningar mm.Om jag helt väljer bort Ios så har jag även kostnaderna för de förbetalda båtbiljetterna 74EUR som inte går att avboka utan kostnad.Tycker ni att det är en rimlig uppgörelse jag är osäker på om jag ska avboka för att markera eller om jag ska godta hotellets pris.
//zeus
Svara med citat