Ämne: Pruta!!!!!!
Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-18, 22:26
mkh mkh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: Pruta!!!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Grekland utvecklas som alla andra europeiska länder och även om det finns en del som inte vill det så är det inget som varken kan eller ska stoppas. Priserna följer denna utveckling. Det må göra det dyrare att turista där, men det ger mest bara fördelar för landet och dess befolkning. Förmodligen även på längre sikt.
Precis vad jag satt och tänkte när jag ögnade igenom den här tråden. Vare sig man gillar och pruta eler inte (själv kan jag det inte helt enkelt.), så är det väl väldigt egocentrerat att tycka ett vi svenskar/norrmän ska ha råd att fara runt i Grekland för en spottstyver. Det implicerar ju att vi inte tycker att de är värda samma levnadsstandard som oss (lägg vad du vill i det ordet, annars kan det ta tid att definiera det...).

Om de har en bra produkt (semestergrekland) och vi är många som vill köpa den ska vi väl inte bli sura om de har vett att ta betalt. Precis som du skrev Inkfish "Priset styrs av utbud och efterfrågan" Sen kan vi pruta om vi vill, men om vi vill att Grekland ska sluta vara EU:s U-land måste vi inse att deras prisbild kommer att närma sig vår.

/Marianne
Svara med citat