Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2023-03-06, 15:51
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 269
Standard Storleken är viktig!

Storleken är viktig, utseendet mindre viktigt. Så var det inte förra gången jag köpte en resväska: den skulle vara stor, hård och snygg. Doris som jag kallade den tuggummi-rosa väskan svalde allt jag stoppade i henne, vilket gjorde att hon snabbt blev överviktig. Började testa 5:2 metoden -packade ner fem klänningar, dagen efter tog jag bort två . Packade ner fem par skor, dagen efter tog jag bort två par. Fortsatte så tills jag hade en 20-kilo lätt resväska
Efter senaste greklandsresan sa min man - jag vägrar släpa på din resväska. Köp en ny, en mindre väska. En sanning med modifikation. Det är bara i trappor eller vid bussresa min man behövt visa musklerna.
Det var under senaste resan Doris plötsligt började halta och jämra sig. Det visade sig att hon drabbats av”hjul-brott”. Kanske en kombination av övervikt, tröttkörda hjul och grekiska vägar.
Det blev vår sista resa tillsammans.

Idag, fem månader senare ser jag i ett reklamblad att det är 25% på resväskan jag funderar på. Vid den här tiden på året är många ressugna, vilket gör att att jag snabbt beger mig till butiken. Väskan är mjuk och finns i två färger och två storlekar (min man har tidigare köpt den mindre modellen). Läser testresultatet. Rulltest: 32 km i ojämn terräng. Blixtlåset testat 5000 gånger. 4 stadiga tysta hjul med 360 graders rotation.
- Det är färgen …och jag vill inte ha en svart väska.
- Sätt på en rosett så blir det bra. Eller så får du måla den rosa. Föresten vad är det för fel på olivgrön.
-Den är inte, olivgrön, den är torra-lagerblad-grön. Men som sagt, utseendet är inte viktigast …
Svara med citat