Visa ett inlägg
  #33  
Gammal 2011-02-27, 16:49
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Nissyros eller Tilos?

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
... jag tror ni skulle gilla Tilos...
Ja du, Peter, du anar inte hur nära vi var att boka nästa resa till just Tilos – en ö som jag också är helt säker på att vi skulle trivas på och som vi länge har gått och ”tittat på”, även om vi utmärkt vet att det inte är ”sandsträndernas ö”! Vi gör, precis som alla andra, mycket annat än att bada när vi är i Grekland!
Men nu är vi ju två som bestämmer här i familjen och det var inte min tur att välja den här gången, så det blev inte Tilos (men jag är nöjd ändå).

Nisyros vill vi inte kombinera med Tilos, vill inte tillbringa allt för mycket tid med transporter, men att det är en intressant ö, det tvivlar jag inte på och att vi skulle mysa på det lilla torget i Mandraki, det är jag också helt säker på. Att sedan varma källor inte har något intresse för oss, men härliga friska havsbad är det vi söker, det erkänner jag gärna. Ett härligt bad och en lat stund på stranden en timme eller två, det räcker som regel, och faktiskt så tror jag att det gäller de allra flesta som reser till Grekland, visst har sol och bad en stor plats i våra Greklandshjärtan även om vi gör en massa annat också! En av många anledningar till att vi reser till Grekland, det är just att möta sommaren lite tidigare än den kommer här hemma, eller förlänga den lite på höstkanten, få lite extra värme, sol och havsbad (och gärna från en liten, mysig sandstrandremsa med fin botten) – ha semester med mys och avkoppling helt enkelt.

Semester får gärna vara en god kombination av avkoppling och upplevelser. Storstadssemester blir något annat, där fylls dagarna lätt med sevärdheter och vi kan undvara havsbaden.

Men det finns även en annan ö som lockar... vi kan inte släppa tankarna på Limnos, det tror jag också kan vara en ö som passar oss, vacker natur och inte mycket krims-krams, får se när det kan bli...

Peter, säg till när du startar MC:n när vädret lämpar sig, så sätter vi på kaffet!

Och så till sist: En ö (en plats) behöver inte vara perfekt, men kan vara väldigt bra ändå!
Svara med citat