Ämne: Imerovigli
Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2024-03-09, 16:48
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 389
Standard Sv: Imerovigli

Så härligt med den utsikten! Senast idag rafsade jag bland gamla målardukar där jag försökt måla av kalderan med vulkanen, utan att avsluta. Kalderan ska upplevas på plats, allt annat blir platt.... tycker jag.

Jag känner igen lite av det du skriver. Första ggn jag var på Santorini hade jag sällskap. Åkte tillbaka ganska snart för att kunna njuta på egen hand, utan att förhandla om småsaker. Älskade att gå, och gick från Fira till Oia också. (Det var då...) Men som jag gillade Imerovigli och att bara sitta där på kvällen efter fina solnedgången, och se alla ljusen från Fira... Skulle också vilja visa familjen Santorini, men det verkar som så många andra från hela världen har den idén, just när vi brukar ha semester i varje fall .....

Bodde förresten mycket budget, i Karterados, i den gamla delen med otroligt gamla och "genuina" hus i närheten av de hårt arbetande åsnornas nattkvarter. Såg soluppgången 🌄 från svarta stranden. Men att bo i Imerovigli och få se solnedgången 🌅är på min bucketlist. 🪣📜
Svara med citat