Visa ett inlägg
  #63  
Gammal 2023-12-29, 13:29
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 754
Standard Sv: Paleochora i december 2023.

Resan hem gick bara finfint. Vid incheckning på Chania flygplats klockan 5 på morgonen frågade jag om hon kunde fixa assistans från Aten. Det fungerade suveränt. Vid landning väntade en rullstol och en medhjälpare som tog mig en bit innan jag tackade för mig. Sen gick jag och strosade en stund innan jag gick till B25. På Arlanda fick jag perfekt hjälp till bagagebandet och till utgången. Jag hade inte beställt assistans senast 48 timmar före, men allt gick bara bra.

Nu är jag inte hemma utan har kommit till Sundbyberg över nyårsafton, så jag tager mig hem till Umeå på nyårsdagen. Det blev en viss skillnad med mycket snö och grått......

Jag minns mitt Paleochora första gången vi kom dit år 2008. Då såg vi tuff-tuff-tåg och trodde direkt att denna plats bara var ett turistställe. Vi insåg senare att Paleochora var ett levande ställe och när även jag gick i pension så började vi att vara där varje år under december-januari. Och det har vi aldrig ångrat. men jag vill inte vara där i högsäsong, då är det för mycket turister och för varmt. I oktober åker jag tillbaka för den underbara färjeresan med stopp i Paleochora, Agia Roumeli, Chora Sfakion och Anopoli.
Så vi syns nästa år, Paleochora!!!




Taverna Red Bicycle i Chania.



Julblomma i gränden.




Fin dörr i gränden i Chania.






Detta år missar jag att "vinna" få slanten i bakverket Vasilopita på nyårsdagen. Jag har fått den en gång, och den ska bringa lycka under året.

Birgitta
Svara med citat