Ämne: frukost
Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2011-05-13, 19:58
Aase Aase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 350
Standard Sv: frukost

Hej
Peter jag finner ett stort nöje i ditt "tramsande" efter som jag är ganska tramsig själv. Jo du frukostar i Grekland kan vara som du så härligt beskriver, fruktansvärd med flottiga stekta ägg, bränd toast eller ockerkaka (oj där blev det fel för jag glömde ett s, men det blev ju nästan rätt ändå) men den kan vara underbar också. På Haris studios i Paleochora kunde man beställa t.ex. grekisk yoghurt med honung och färsk frukt, perfekt kokta ägg och gott bröd. mumma.

Det där med konfettikastande barn; nu var det ju inte egna barn som avsågs utan tindrande grekiska barn eller ev. andra små turistbarn, definitivt inte våra. De får helt enkelt inte följa med i år. Efter att ha tillbringat två veckor i bil på Lefkas och Kefalonia förra året så är vi trötta på deras sura uppsyner. Det var två veckor med gnäll och surande utan dess like.

I år blir det jag och maken och då jävl..... Då kan vi göra precis som vi vill själva.

Obs! Skulle vi, mot all förmodan, missa vår färja så går det en vid 18.00 på kvällen men vem vill sitta i Rhodos stad en hel dag när man kan vara på Tilos i stället.

Åse
Svara med citat