Visa ett inlägg
  #26  
Gammal 2024-01-08, 17:44
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 676
Standard Sv: Jag letar å jag letar

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Priset strax över 11 tusen totalt är för oss båda för flyg, väskor, transfer och boende, om jag inte var tydlig med det.
Ni som åker reguljärflyg, byter i Aten osv. vad brukar det kalaset kosta ungefär med boende och de andra tilläggen?
För mig räcker det med en start o landning eftersom jag inte älskar att flyga, milt uttryckt.
/ Kajja
Jag brukar sammanställa våra kostnader när vi har rest på egen hand, men senaste gången vi reste så var maj/juni 2022 så det är inte riktigt aktuella siffror men ändå

Vi flög från Luleå via Arlanda till Aten och därifrån inrikes till Naxos. Vi stannade där första veckan och for sen till Koufonissi några dagar och sen tillbaka till Naxos resten av tiden. Hemresan åkte vi färja från Naxos till Rafina och flyg från Aten till Luleå, via Arlanda. Totalt var vi borta 19 dagar (19 hotell övernattningar alltså) och kalaset kostade strax över 18000 kr. Då har jag räknat in flygresor, hotell inkl skatt, båtresor och transfer. Vi hade bara handbagage då, så inget bagage ingick i flygbiljetten men ändå, det var ett riktigt fynd kan man väl säga
Vi betalade runt 580 kr/natt och vi bodde väldigt bra, första veckan ingick frukost där vi bodde till och med.

Vitsen med att knåpa ihop en resa själv är om man vill åka runt till olika ställen, eller resa dit det inte går charter. Är man nöjd över att vara på samma ställe hela resan och det finns i charterutbudet så finns i regel ingen anledning att knåpa ihop själv. Det brukar vara svårt att slå priset på charter om det bara är en vecka t ex. På den resan jag skriver om här hittade vi väldigt bra pris på flyget, mellan Luleå och Aten betalade vi 4000 kr tor för två, och det brukar bara flyget mellan Luleå och Arlanda gå på.

Maria
Svara med citat